Huisdierentopic

eLPee1982
Site Admin
Berichten: 5267
Lid geworden op: 08-10-2018 15:46

Re: Huisdierentopic

Bericht door eLPee1982 » 09-08-2022 13:33

Misschien kun je die andere verkopen of is een kinderboerderij er blij mee. Dan kun je de kip toch nog een paar mooie jaren geven ergens anders. Dat is moeilijk, maar wellicht beter voor het welzijn van de kip.
Natuurlijk is afscheid nemen zwaar. Gisteren was het 3 jaar geleden dat we Poes S. hebben laten inslapen. En ook al was ze al bijna 19, het doet dan toch nog even pijn.

labyrinth
Berichten: 3508
Lid geworden op: 13-10-2018 13:33

Re: Huisdierentopic

Bericht door labyrinth » 10-08-2022 08:29

Verkopen of weggeven is absoluut geen optie. Eventueel onderbrengen bij mensen die we kennen en die evenveel zorg en aandacht eraan besteden zou kunnen. We hadden het al aan de vriendin van de rommelmarkt gevraagd, zij heeft toevallig 2 kipjes van hetzelfde ras. Maar ze zegt dat ze geen plek heeft om er een 3de kip bij te nemen (wat ik een beetje onzin vind, maar goed, we kunnen haar niet verplichten natuurlijk).
Ik heb nog 1 persoon in gedachten, mijn voedingscoach. Maar dat ziet mijn vriendin niet zitten omdat ze hem niet kent. Al weet ik wel dat hij even gek is van dieren als wij en ze bij hem een fantastisch leventje zou kunnen hebben.

Dus dan is de enige optie nog om er zelf kippen bij te nemen. Mijn vriendin wil er maar eentje, maar dan moeten we op zoek naar een kipje van ongeveer dezelfde leeftijd. Dat lijkt me moeilijk. Het hoeft niet per sé hetzelfde ras te zijn, maar natuurlijk wel van hetzelfde formaat.
Een jonge kip erbij houdt dan natuurlijk ook in dat we over een paar jaar hetzelfde probleem hebben dat er eentje achterblijft... Dus dan zou ik zelf eerder kijken om meteen 2 jonge kippen erbij te nemen. Maar ik laat mijn vriendin beslissen, ik heb mijn mening gegeven en nu moet zij maar zien wat ze ermee doet.

Toen ik gisteren thuis kwam, kreeg ik het volledige DA verhaal te horen. En ik ben toch een beetje boos, al heb ik dat niet laten merken. Als ik erbij was geweest, dan had ik waarschijnlijk aangedrongen om haar meteen te laten inslapen. De darmen zijn vernauwd en dat kan niet ongedaan gemaakt worden. En dat vernauwen zal alleen maar toenemen dus zelfs ALS we haar nu weer aan het eten krijgen dan is de kans groot dat ze over een paar weken hervalt en het hele circus opnieuw begint. Dat is niet fijn voor ons, maar ook zeker niet voor dat beestje. En toen ze met een lamp in haar ogen schenen, was er zelfs geen reactie meer van de pupillen. DA zei dat dat geen goed teken was. Ik weet dat een DA zelden zal aandringen om de beslissing meteen te nemen, maar met die informatie zou het voor mij een no brainer zijn geweest.
Ik heb nu aan mijn vriendin gezegd dat ik vanwege de feestdag aanstaande maandag het onverantwoord vind om onze beslissing nog lang uit te stellen. Als ze echt zelf niet eet en er is amper ontlasting, dan heeft het in mijn ogen gewoon geen zin meer.

labyrinth
Berichten: 3508
Lid geworden op: 13-10-2018 13:33

Re: Huisdierentopic

Bericht door labyrinth » 10-08-2022 11:52

We hebben vanavond om 18u30 afspraak bij de dierenarts om haar te laten inslapen. Heel verdrietig, maar de beste beslissing voor haar.

eLPee1982
Site Admin
Berichten: 5267
Lid geworden op: 08-10-2018 15:46

Re: Huisdierentopic

Bericht door eLPee1982 » 10-08-2022 12:56

Natuurlijk is dat verdrietig, maar het is de juiste beslissing. Veel sterkte!

labyrinth
Berichten: 3508
Lid geworden op: 13-10-2018 13:33

Re: Huisdierentopic

Bericht door labyrinth » 11-08-2022 07:22

Ze kon gisteren met de beste wil van de wereld niet eens meer de kracht opbrengen om haar oogjes te openen. Bij de dierenarts was ze dan ineens wel heel alert, denk dat ze wel aanvoelde wat er zou gebeuren want bij de vorige onderzoeken was dat niet zo.
We hebben haar in de tuin begraven.

Voor onze andere kip is het advies om even af te wachten en te kijken hoe ze het doet. Mogelijks heeft ze er geen last mee om alleen te zijn. Als we merken dat ze begint te treuren dan gaan we uiteraard wel meteen kijken voor gezelschap. Voorlopig doet het haar niks en scharrelt ze vrolijk rond in de tuin.

eLPee1982
Site Admin
Berichten: 5267
Lid geworden op: 08-10-2018 15:46

Re: Huisdierentopic

Bericht door eLPee1982 » 11-08-2022 11:50

Wat sneu dat ze al zo slecht was. Veel sterkte. Hopelijk vindt de andere kip het niet erg om alleen te zijn.

talitha2
Berichten: 1172
Lid geworden op: 09-10-2018 09:07

Re: Huisdierentopic

Bericht door talitha2 » 14-08-2022 12:56

Wat naar dat de kip ingeslapen moest worden labyrinth :( sterkte. Hoe gaat het nu met de andere kip?

labyrinth
Berichten: 3508
Lid geworden op: 13-10-2018 13:33

Re: Huisdierentopic

Bericht door labyrinth » 15-08-2022 09:26

Dankjewel.
De andere kip is momenteel broeds (door het warme weer), maar gaat goed met haar. Voorlopig heeft ze weinig last van het gemis.
Vrijdag zie ik mijn voedingscoach en ga ik hem wel even vragen of hij weet waar we kleine kippen kunnen adopteren die ook al wat ouder zijn. Een vriend van hem weet heel veel over kippen en zal ons vast in de juiste richting kunnen wijzen. We hebben nog niet beslist, maar zo hebben we al een adres als we ineens merken dat ze toch eenzaam is.

Jacqueline
Berichten: 1829
Lid geworden op: 08-10-2018 19:14

Re: Huisdierentopic

Bericht door Jacqueline » 15-08-2022 09:58

wat verdrietig Labyrinth maar wel de juiste beslissing.

Wij hebben dit jaar voor de eerste keer onze hond naar een pension gebracht .Ik had het daar heel moeilijk mee en heb hem ook niet mee weggebracht.
2x per week zetten ze 20 minuten durende filmpjes online en daar keek ik echt naar uit op vakantie. Zo leuk om hem dan door het beeld te zien lopen en ik zag ook dat hij het naar zijn zin had . Liep volop te snuffelen op de speelweide . Dat stelde me wel gerust.
Hij was blij toen we hem gingen ophalen en hij zag er ook goed verzorgd uit, alleen was hij zijn stem kwijt van het vele blaffen en dat is hij nu nog steeds . Het lijkt wel een zeehond.Nu blaft hij hier thuis ook veel en zeker op geluid of een andere blaffende hond . En dat heb je daar dus heel de dag.
Ik hoop maar dat het dat is en niet dat het stress is geweest.

talitha2
Berichten: 1172
Lid geworden op: 09-10-2018 09:07

Re: Huisdierentopic

Bericht door talitha2 » 15-08-2022 13:26

Wat sneu dat de hond zijn stem kwijt is Jacqueline, hopelijk is dat weer gauw over. Ik snap dat je niet bent meegeweest om hem weg te brengen naar het pension, ik vond dat vroeger ook vreselijk en dan brachten wij ze nog naar een goede bekende met een pension, niet eens naar een vreemde..
Labyrinth gelukkig maar dat de kip geen last lijkt te hebben van het alleen zijn, hopelijk blijft dat zo!

Plaats reactie