Huisdierentopic

Plaats reactie
eLPee1982
Site Admin
Berichten: 5267
Lid geworden op: 08-10-2018 15:46

Huisdierentopic

Bericht door eLPee1982 » 30-10-2019 12:02

Ik zal maar een Huisdierentopic aanmaken, lijkt me wel zo handig. ;)

Gisteravond was ik zo boos! Fietje zat in de vitrage. Ze deed het niet expres, dat weet ik wel. Dan zijn op een gegeven moment de overgordijnen dicht en dan gaat ze erachter zitten. Maar vervolgens weet ze niet hoe ze er weer vandaan moet komen en raakt ze verstrikt in de vitrage. Wel een paar kleine scheurtjes erin, maar die kan ik nog wel met de hand repareren. Overdag heb ik die kant van de vitrage open, dus ik heb 'm er nu maar afgehaald. Gelukkig heeft mijn moeder nog een reservestel van die vitrage, dus als ze het niet meer doet kan ik weer een goed stel ophangen.
Maar ik was dus heel erg boos... En nog geen half uur later kwam ze naar me toe. Ik ging op de grond zitten en toen heb ik haar voor het eerst mogen aaien, aaahhhh! :D En spinnen dat ze deed! Maar ze moet nog wel uit zichzelf naar je toekomen, want later zat ze op de bank en toen reikte ik mijn hand uit om haar te aaien maar wist ze niet hoe gauw ze weg moest komen. :lol:
We hebben een doosje met een kleedje erin bij de verwarming staan en daar ligt ze heel graag in. Gistermiddag en gisteravond laat heeft ze daar uren liggen slapen. Zo'n lief gezicht. :D

labyrinth
Berichten: 3508
Lid geworden op: 13-10-2018 13:33

Re: Huisdierentopic

Bericht door labyrinth » 30-10-2019 14:46

Wat fijn dat ze haar plekje heeft.

Wij hebben ook zo'n gordijnslingeraar... Jackie heeft een hele periode gehad dat ze tot helemaal bovenin klom :roll: Dus wij hangen maar niks nieuws zolang ze nog te speels is. Ze doet het niet vaak meer, enkel nog als ze haar zinnen erop gezet heeft om een vlieg te pakken ofzo. Maar goed, wij hebben er ons bij neer gelegd dat zolang er katten zijn we geen mooie gordijnen, zetels of stoelen kunnen hebben :lol:

eLPee1982
Site Admin
Berichten: 5267
Lid geworden op: 08-10-2018 15:46

Re: Huisdierentopic

Bericht door eLPee1982 » 30-10-2019 16:54

Oh jeetje, helemaal erin klimmen! Hahahaha, dat ken ik. Onze poes Muts was ook zo'n sloper. We wilden eigenlijk een nieuwe bank kopen, maar daar wachten we ook nog maar even mee. Niet dat ze al aan de bank is gaan hangen, maar je weet het niet..
Ik heb vandaag in het tuincentrum een katvriendelijke plant voor haar gekocht, waar ze wel aan mag eten. Zodra ik die op de grond zette maakte ze er meteen gebruik van. :lol: Toen ik thuiskwam van boodschappen doen kwam ze ook meteen naar me toe voor een aai. Zo lief!

talitha2
Berichten: 1172
Lid geworden op: 09-10-2018 09:07

Re: Huisdierentopic

Bericht door talitha2 » 31-10-2019 14:50

oh oh wat een boef elpee, ik snap dat je dat niet leuk vond. maar ze heeft het wel weer goed gemaakt door zich te laten aaien toch? ;)
ik heb geen gordijnen of vitrage (echte hollander he ;) ) maar ik weet zeker dat Lotje er wel in had gehangen als ik ze wel had. nu hangt ze regelmatig als spiderman met haar nagels in de latjes van het raam om een vlieg te vangen nl :roll: :lol:

eLPee1982
Site Admin
Berichten: 5267
Lid geworden op: 08-10-2018 15:46

Re: Huisdierentopic

Bericht door eLPee1982 » 31-10-2019 21:18

Hahahahaha oh jee! Fietje heeft hier afgelopen weekend een kleine mot gevangen. Ze had 'm binnen 5 minuten. :shock:
Vandaag mocht ik voor het eerst bij haar op de bank komen zitten toen zij er al lag, en ik mocht haar aaien. Aaaahhwwww. Zo lief!
Vanmiddag hebben we gespeeld met zo'n hengeltje. Ik heb me rot gelachen, ze kan zo fel zijn! Toen ik vanavond thuiskwam van het eten bij mijn ouders kwam ze me ook meteen begroeten en wilde ze ook geaaid worden. Jurgen mag haar nog niet aaien, maar 's morgens komt ze hem wel begroeten en zijn voeten kopjes geven. En zo gaat het stapje voor stapje steeds beter. Vind het zo mooi om te zien hoe ze me steeds meer vertrouwt.

eLPee1982
Site Admin
Berichten: 5267
Lid geworden op: 08-10-2018 15:46

Re: Huisdierentopic

Bericht door eLPee1982 » 01-11-2019 14:56

Gisteren schreef ik nog dat Jurgen haar nog niet mocht aaien. Nou, sinds gisteravond is dat helemaal veranderd. Ze is bij hem op de bank gaan liggen en liet zich lekker vertroetelen door hem. :D Vanmiddag ben ik ook even bij haar gaan zitten voor een kroelsessie en daar geniet ze van. Ze wordt een echte knuffelkont denk ik.

labyrinth
Berichten: 3508
Lid geworden op: 13-10-2018 13:33

Re: Huisdierentopic

Bericht door labyrinth » 08-11-2019 11:34

Ah, wat leuk zeg. Zo zie je maar, met genoeg tijd, geduld en een flinke dosis liefje worden ook schuchtere dieren echte knuffelaars.

Oliver (mijn konijn) komt ook heel vaak op schoot zitten 's avonds, echt leuk.

eLPee1982
Site Admin
Berichten: 5267
Lid geworden op: 08-10-2018 15:46

Re: Huisdierentopic

Bericht door eLPee1982 » 08-11-2019 13:38

Dat is zeker leuk Labyrinth!
Gisteravond lag ze languit op mij toen ik op de bank lag. En ze was zo aan het spinnen dat het leek alsof ik een vibrerende kruik op mijn buik had liggen. :lol: Ze kan ook ontzettend wild zijn, gisteravond had ze zo'n bui. Maar dat hoort wel helemaal bij het kitten zijn natuurlijk. Ik hoop dat het iets minder wordt zodra ze is gesteriliseerd. Bij Jurgen grijpt ze steeds naar de voeten als hij loopt, bij mij doet ze dat niet. Komt denk ik omdat hij dan thuiskomt en dan wil ze meteen zijn volle aandacht. Van mij krijgt ze de hele dag door aandacht. Hij is er wel mee bezig om het haar af te leren en ze krijgt het wel een beetje door.

eLPee1982
Site Admin
Berichten: 5267
Lid geworden op: 08-10-2018 15:46

Re: Huisdierentopic

Bericht door eLPee1982 » 01-01-2020 21:13

We denken dat Fietje krols is, weet het haast wel zeker. :roll: Al 3 dagen wordt je met momenten gek van het harde klaaglijk gemiauw :evil: , en hoe ze er soms bijligt. :lol: 16 Januari wordt ze gesteriliseerd. Vind het wel zielig, maar het moet. Onze oude transportbox vonden we eigenlijk maar niets, en nu hebben we een transporttas besteld. Dan kan ze er van voren en van boven in. Verder is ie meer open dus kan ze beter alles bekijken. En er zit een mand in met een kussen, die kun je eruit halen en in de wasmachine wassen. Ook zit er een bevestiging aan voor de autogordel. Lijkt ons wel een geslaagde aankoop. Hoop dat ie vrijdag of zaterdag wordt bezorgd, dan kan ze er nog even aan wennen.
Dit is de draagtas: https://www.zooplus.nl/shop/katten/tran ... sen/159976

Gisteren met het vuurwerk is het heel goed gegaan. Ze had wel een paar grote ogen, maar ze kroop niet weg en vond het vrij best allemaal.
Soms ging ze eventjes voor het raam achter het gordijn zitten kijken.
Laatst gewijzigd door eLPee1982 op 03-01-2020 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

labyrinth
Berichten: 3508
Lid geworden op: 13-10-2018 13:33

Re: Huisdierentopic

Bericht door labyrinth » 02-01-2020 10:14

Oh, het wordt wel nodig dan inderdaad. Alvast veel succes met de procedure en hopelijk geneest ze goed.

Bij ons waren de katten wel bang, grote ogen, wegkruipen. We gingen zonder de katten op de slaapkamer slapen omdat ik de laatste tijd zoveel last heb van mijn allergie, maar hebben het dan toch maar toegelaten.

Plaats reactie