Huisdierentopic

Plaats reactie
mikke
Berichten: 633
Lid geworden op: 10-10-2018 06:18

Re: Huisdierentopic

Bericht door mikke » 27-02-2023 13:17

Ach ik had het ook niet gezien, wat verdrietig Labyrinth, inderdaad helemaal zo kort na elkaar. Fijn dat Penny het wel goed doet in haar eentje.

Jacqueline
Berichten: 1829
Lid geworden op: 08-10-2018 19:14

Re: Huisdierentopic

Bericht door Jacqueline » 19-08-2023 18:03

Maandagavond toen we thuiskwamen hebben we meteen onze hond Bert opgehaald bij het pension . eigenlijk zouden we hem dinsdagochtend ophalen maar omdat we op tijd thuis waren binnen de ophaaltijden hebben we hem een dag eerder gehaald. Hij stonk verschrikkelijk naar kennel ,maaar wij vonden dat logisch omdat we een uur voordat we hem ophaalden pas hadden gebeld konden ze hem niet meer opfrissen ,wassen en insmeren .
Dus dinsdagochtend hebben we hem hier lekker in bad gedaan . Echter de stank bleef , hij keek ook niet fijn uit zijn ogen en er zat maar weinig leven in . NU is dat wel normaal want hij is natuurlijk bekaf na 2 weken spelen daar ,maar hij was duidelijk niet in zijn hum . Hij at ook bijna niet ,tenminste geen brokjes wel natvoer.
De stank bleek ook uit zijn mond te komen dus bij nadere inspectie zag zijn tandvlees vuurrood . 3 weken voordat we op vakantie gingen is hij nog bij de dierenarts geweest voor zijn vaccinatie en toen was zijn gebit nog in orde.
Dus toch maar naar de dierenarts geweest en idd een fikse tandvleesontsteking en een keelontsteking (van het vele blaffen waarschijnlijk ).ook was hij wat afgevallen .
we hebben ontstekingremmers ,pijnstillers en antibiotica gekregen en daar zijn we meteen mee gestart.
En vandaag gaat het echt al een stuk beter gelukkig . Hij heeft gewoon veel pijn gehad,ocharm
Ik twijfel nog of ik contact moet opnemen met het pension .
We hebben op de filmpjes gezien dat hij vrolijk was en speelde dus dan is er voor hun ook geen reden geweest om hem te controleren .

labyrinth
Berichten: 3508
Lid geworden op: 13-10-2018 13:33

Re: Huisdierentopic

Bericht door labyrinth » 19-08-2023 20:21

Ah wat zielig voor Bert.
Ik zou het wel melden aan het pension, dan kunnen ze hem een volgende keer wat extra opvolgen.

eLPee1982
Site Admin
Berichten: 5267
Lid geworden op: 08-10-2018 15:46

Re: Huisdierentopic

Bericht door eLPee1982 » 20-08-2023 13:08

Och wat zielig! Gelukkig knapt hij snel weer op van de medicatie. Ik zou het wel melden bij het pension.

labyrinth
Berichten: 3508
Lid geworden op: 13-10-2018 13:33

Re: Huisdierentopic

Bericht door labyrinth » 28-08-2023 14:32

Ik belde vanmorgen voor een afspraak bij een nieuwe DA. Tot mijn verbazing had ze nog een plekje vandaag, dus het is al achter de rug.

Heel fijne ervaring. Ze naam haar tijd (de vorige werkte het af alsof ze aan de loopband staat) en nam de tijd om te luisteren naar wat ik te vertellen had over hun historiek.
Ze gaf ook aan dat mijn kat helemaal niet op dieet moet, zoals de vorige altijd beweerde. Mijn kat weegt 8kg, maar hij is ook erg groot. Een “normaal” gewicht voor een Europese korthaar zou bij hem zwaar ondergewicht zijn.

Zowel kat als konijn zijn weer in orde voor een jaartje :)

eLPee1982
Site Admin
Berichten: 5267
Lid geworden op: 08-10-2018 15:46

Re: Huisdierentopic

Bericht door eLPee1982 » 28-08-2023 14:50

Fijn Labyrinth!

Plaats reactie